dimarts, 30 de desembre del 2008

ROMANÇO LITERARI 18 / BROSQUIL COMPLEIX

Intuïa que l'apunt de dimarts passat, Tragicomèdia en sis actes amb explicació i petició final, alçaria polseguera. Però la cosa ha superat les meues expectatives.
Hi ha els comentaris que podeu trobar al post. Mesurats tots, correctes i ponderats. Les dues persones que heu tingut el mal gust d'insultar-me o insultar algú altre, heu tingut el bon gust (valga la paradoxa) de fer-ho per correu electrònic. Amb una lleugera diferència: mentre que un ho fa amb nom i cognoms i argumenta (erròniament, al meu entendre) el seu posicionament, l'altre ho fa gratuïtament i sota l'aixopluc d'un correu electrònic anònim i, pel nom, pense que creat ad hoc (antibramera@...). No en comentaré ni un ni l'altre, però al primer li dic que estic disposat a discutir-ho quan vulga mentre ens fem un bon café (com hem fet tantes altres vegades); i al segon, res. Al segon no li dic res. També hi ha altra gent que em mostra la conformitat amb allò que he expressat, i d'altra que manté postures pròximes a les meues tesis amb punts discordants. I d'altres, fins i tot, que pensen que m'he quedat curt. En fi, trobar la mida justa és sempre difícil, i tampoc no és la meua pretensió.
A més de comentaris i mails, dos dies després es parlava d'alguna cosa lligada amb tot açò a Tirant a fotre, i fins i tot es generava una confusió que em feia estirar-li les orelles al redactor. Mea culpa: al final qui no havia entés bé les coses era jo, pel que m'estire les orelles a mi mateix.
Una setmana després (avui mateix) he rebut a casa una carta de l'Editorial Brosquil. No sé com s'entenia la referència a l'empresa que es feia al post de què parle, però el meu agraïment a Brosquil era sincer, i la meua manca d'interés per saber les dades era certa. Tot i això, un comentari signat per M.A.C. em deia que demanara la informació a l'administrador. Les inicials em fan pensar en una persona molt concreta (i apreciada), i el caràcter fred del missatge m'induïa a pensar que li havia generat un cert malestar. Si és així, ho sent. I, repetisc: agraït a Brosquil, de tot cor. Però al que anàvem: avui he rebut una carta de Brosquil en què se m'especifiquen les dades relatives a les vendes de La màquina ronca durant el 2007. La carta porta data de l'1 d'abril, però, ho promet, ha arribat avui a ma casa. I el matasegells és del 26 de desembre. Potser ja la van trametre mesos enrere, però no va arribar mai a les meues mans (no és un enviament certificat, i sabent com funciona Correos...). És un casualitat l'arribada d'aquesta carta, o una reacció al post de la setmana passada? Tant se val: gràcies per la informació. Brosquil compleix. Però aquest correu em posa en una situació compromesa. I m'explique. Al final del post, feia tres peticions. La primera, que Brosquil em donara aquesta informació, i ja ho ha fet. La segona, que l'AELC m'enviara la butlleta per trametre-la, i això és bastant factible (no costa un duro, ni massa esforç). Però si s'esdevé, hauré de fer les maletes i pegar a fugir (no us diré on) perquè la tercera petició era que em donaren el Sant Jordi de l'any que ve, i això és del tot impossible.
Salut.

2 comentaris:

Vista Parcial ha dit...

Jo també vaig rebre ahir de Brosquil la notificació de les vendes de l'any 2007. No és, doncs, cap problema de Correos (en aquest cas), simplement es tracta d'un retard.
Bon any.

Anònim ha dit...

No us perdeu aquest article: L'AELC vulnera l'honestedat professional de Bromera amb una denúncia fútil i improcedent a http://www.aelccomcal.blogspot.com/