dimecres, 21 de gener del 2009

ROMANÇO LITERARI 21

Tanquem això de la millor obra de narrativa contemporània universal. A la dreta trobareu una enquesta per votar la vostra favorita, tot i que m'ensume el resultat, després de les rondes prèvies. Teniu un mes per mostrar les vostres preferències.
Amb tot aquest embolic, fa moltes setmanes que no parle de la meua activitat literària. O paraliterària. Vull dir, de presentacions, trobades i altres saraus. Fins ara us anava informant de tot allò que s'esdevenia, bàsicament, al voltant de Plagis. Però des de bastant abans de Nadal que no us en dic res. D'aleshores ençà, el 30 de desembre vaig fer una entrevista amb Marc Gomar al Magadia de Gandia Televisió, i el proppassat dijous 15, amb Vicent Borràs, parlàrem amb els alumnes de l'assignatura de Narrativa Catalana Actual de la Facultat de Filologia de la Universitat de València, convidats per la professora Pura Santacreu. Anit mateix, si us passàreu per Punt2, veuríeu el meu careto (excessivament maquillat, per al meu gust) a Encontres, el programa dirigit per Ricardo Bellveser. Parlàrem dels blocs. Dels d'internet, no dels de paper relligats amb fil d'aram. Crec que va estar entretingut.
I d'ací en endavant... Ufff. Un sac de compromisos. I jo amb el braç dret que em fa figa. No puc gairebé ni escriure. Bé, sí que puc, però em costa tres vegades més que abans. Espere que no empitjore la cosa, perquè a millor ja fa temps que no va. En difinitiva, que aquesta setmana mateix, divendres a les 20 hores, presentarem novament Plagis a Almussafes, al Centre Cultural. M'acompanyarà, com no, Vicent Borràs, a qui he d'agrair la seua immensa amabilitat. Darrerament semblem un duet (espere que no còmic), fent bolos ací i allà. Però com la companyia és grata, no em queixe massa (gens). La setmana que ve, dimecres 28 aniré a l'IES Clara Campoamor, d'Alaquàs, on el grup de lectura m'ha convidat a compartir amb ells una xarradeta sobre Femení singular. No para de donar-me satisfaccions, el llibre de contes. Quan aviat farà dos anys de la seua publicació, continua rodant (i venent-se!). I per acabar el mes, divendres trenta aniré a l'IES Joan Fuster de Sueca per parlar de Plagis amb els alumnes, que l'han llegit (o, com a mínim, l'havien de llegir), i amb els amics del Departament de Valencià.
El mes que ve també arriba una mica ple. Ja tinc emparaulada una xarrada amb el club de lectura de l'IES Almussafes, dimecres 4. Més que una xarrada serà un retrobament amb companys i amics al centre on tan bé vaig estar durant dos anys. Dilluns 9 hauré de fer quilòmetres per trobar-me amb els alumnes de l'IES del Villar del Arzobispo, convidat pel professorat de valencià, i més concretament per l'amiga Begonya Mezquita, per parlar de Femení. Per acabar el mes, el 28, tornaré a presentar Plagis, a Castelló de la Ribera (sense perdó). La cosa ha nascut per iniciativa de Tobies Grimaltos, i el presentador serà Juli Alandes, antic company d'universitat a qui fa aproximadament vint anys que no veig. Serà un retrobament agradable.
I per més endavant... Visita a l'IES La Núcia, de la mà de l'amic Doménec; xarrada amb els amics del club de lectura del Casal Jaume I de l'Alcúdia... Però ja us aniré informant quan s'acoste. De moment crec que ja ho tinc bé. Massa bé. Però que no falte. No cal dir que esteu convidats a tots els actes que us vinga de gust.

2 comentaris:

TdlH ha dit...

Jo sí que te vaig vôre anit, perô ho vaig pillar tarð i de quasualitat; per cert, qui collons eren els âtres dos? Podries avisar d'ixes coses i ho posaria en l'agenda de Riberenques; ara afegiré lo d'Almufasses...

Francesc ha dit...

Sóc un cas... feu Vicent i tu una xarrada a Narrativa Catalana Actual i eixe dia no vaig a classe -bé, no vaig des que tornàrem de Nadal...- espere que els meus companys vos trataren bé.

Atentament