diumenge, 12 d’octubre del 2008

A TOMBS AMB PLAGIS

L'altre dia, en una crònica d'urgència ja us vaig parlar de la presentació de Plagis a Terrassa. Ara, amb més temps, us diré que estic molt satisfet. El Xavi Vidal va fer un parlament al meu entendre exquisit, deixant palés que no només havia llegit l'obra tres vegades, com va dir, sinó que a més ho havia fet amb un esperit analític admirable. La va destripar ben destripada, sense descobrir l'argument més enllà del que hauria resultat convenient. Gràcies, per tant, una vegada més, Xavi. El públic, nombrós per a un acte d'aquestes característiques. Vaig retrobar amics que feia molt de temps que no veia, i vaig conéixer gent nova amb la qual, n'estic segur, mantindré contactes en endavant.

Per una altra banda, també en un altre post, l'altre dia parlava d'una entrevista pactada en un mitjà de gran tirada. La veritat és que us vaig mentir a mitges, perquè l'entrevista estava feta i pendent de publicació. Evidentment, es tracta de la que va aparéixer a El País dijous 9 d'octubre. Com que pensava (tots pensàvem!) que no eixiria el suplement de Quaderns per ser el dia que era, m'agafà una mica in fraganti. A més, estava a Terrassa i a l'edició de Catalunya no apareix el suplement. Finalment m'he pogut fer amb un exemplar. L'entrevista em sembla molt bona, digna d'una persona com Juli Capilla. Gràcies a tu també, Juli. I gràcies també a Mònica Torres, la fotògrafa. Em va fer un fum de fotos, però la que apareix al reportatge és magnífica. Fins i tot, sembla que tinga coll, quan de normal el meu cap sol aparéixer enganxat directament als muscles.

També us he parlat de l'entrevista que Meritxell Broch em va fer per al programa Campus Link, de la TV de la Universitat Politècnica de València. Com que l'han penjada a la pàgina web de l'emissora, us la penge ací. Una bona entrevista també.

Avuí mateix m'han entrevistat al programa El jardí de les delícies, de Ràdio 9. Me n'he alegrat, perquè és un programa que escolte sempre que puc i m'agrada molt. Sincerament, és d'allò millor de Ràdio 9. Es nota la mà de bons professionals. És com una illa de llibertat en un mar de sectarisme doctrinari. I no m'estendré més, perquè sabent com funcionen les coses a l'ens audiovisual valencià potser els pegue per eliminar el programa. Amàlia (quina meravella de veu! Càlida, seductora!) ha estat en la seua línia. Pau m'ha sorprés. Es notava que havia llegit el llibre a consciència, i es notava també que li havia agradat. A més ha triat unes quantes cançons que apareixen citades a Plagis i les ha intercalat en l'entrevista. Take a walk in the wild side, de Lou Red, Everybody is talking, de Harry Nilsson... De veritat, una entrevista preciosa. Tinc ganes d'escoltar-la, i tinc ganes de penjar-la ací, però no sé si podré. Em fa una mica de vergonya, però us diré que he intentat penjar diverses vegades la que em van fer Sandra Capsir i Marta Estrelles per a Ràdio l'Om de Picassent i no me n'he sortit. Sé que he d'instal·lar un programeta, però al final no sé que passa que no acaba de quallar. Si algú m'ajuda... I si no ja veurem com ho fem. Help!