dimarts, 21 d’abril del 2009

ROMANÇO LITERARI 33 / UN MES DE BÒLIT

Ja ho avançava l'altre dia en un altre comentari. Tinc per davant un mes d'autèntica bogeria. No sé si és bo això de concentrar-ho tot al voltant de la Fira del Llibre i del dia de sant Jordi, però benvingut siga. No em queixe. En absolut. Hi ha dues coses que m'agraden, d'escriure narrativa (em passa com a Esperança Camps: aixó d'escriptor no m'acaba de sonar bé aplicat a mi mateix). El que més m'atrau, no ho negaré, és estar davant de la pantalla de l'ordinador treballant els textos. Però m'encanta també el contacte directe amb el públic, receptor final del teu treball. Et trobes de tot: des de crítiques ferotges (però sinceres), sobretot de la gent més jove, fins elogis que tu saps desmesurats. Entremig, algun retret puntual i lloances ponderades sobre el que has escrit. Però en fi, que m'agrada el contacte directe amb el públic lector i d'ací a no res comence la roda.

Per començar, diumenge 26 toca Fira del Llibre. Signaré a la caseta de la llibreria Samaruc (crec recordar que tot el dia) i a la vesprada, per gentilesa de Bromera, faré una taula redona amb els companys Pacó Bodí i Xavi Sarrià. El tema, una incògnita. No, no és que no sàpia de què va el tema, sinó que l'epígraf n'és Narradors valencians: una nova generació? Ja us avance que al final de la correguda no en traurem l'aigua clara. Però alguna cosa d'interés apuntarem. Quedeu convidats.

Dimarts 28 visitaré el Centre Penintenciari d'Albocàsser. Parlaré amb els interns sobre la creació literària. Un repte. No és la primera vegada que entre a la presó, però sí que m'estrene anant voluntàriament, sense que cap jutge m'haja condemnat. És broma! Ja vaig visitar fa uns anys el centre de Picassent per una altra qüestió cultural. Espere que la visita siga tan agradable com l'altra. Com a mínim tinc assegurat retrobar-me amb l'amiga Rosa Costa. A aquest acte, per raons òbvies, no esteu convidats.

Dissabte 2 de maig tornaré a signar a la Fira del Llibre de València, també a la caseta de la llibreria Samaruc. És a dir, que si diumenge 26 voleu que us signe algun llibre però hi ha molta cua, no cal que la feu: teniu una segona oportunitat, uns dies després. Això de la cua és una conya, evidentment, que després sempre hi ha qui diu que ets un fantasma. I potser tinga raó. Espere que no.

Divendres 15 de maig aniré a l'IES Ribalta de Castelló de la Plana per parlar amb els alumnes de Femení singular, recull de contes que han llegit (o com a mínim haurien d'haver lleigt). A més dels alumnes, m'hi esperen les amigues Elena Valverde i Rosa Clavijo. Cada dia que passa estic més content amb Femení singular. Si només acabar-la la premiaren, a hores d'ara anem per la segona edició i continua venent-se molt bé, tot i que ja fa dos anys de la seua publicació. Repte gens fàcil per a un recull de contes. Esperem que continue. I ara si algú vol dir-me fantasma ho pot fer de gust, però són dades objectives.

Per tancar (de moment) el mes, dijous 28 de maig em trobaré amb els amics del Club de Lectura del Bloc de Progrés Jaume I de l'Alcúdia, per conversar al voltant de Plagis. Segona visita (com a autor) i amb ganes de retrobar-me amb la calidesa del grup, no massa nombrós però entusiasta de la lectura i del País (del nostre, vull dir; per això la majúscula). En fan falta molts més.