dimecres, 1 d’abril del 2009

ROMANÇO LITERARI 31 / SOLUCIÓ DEL 100é JOC LITERARI


Bé, fa un temps vaig penjar la meua col·laboració amb el 100 Joc Literari del bloc Tens un racó dalt del món, de Jesús Tibau. Ho vaig fer en dues etapes: de primer la pista, i després el text que havíeu d'endevinar. El text era el començament de la novel·la L'últim tren, de Vicent Borràs, una obra que va guanyar el premi Joanot Martorell l'any 2000. Al post del dia anterior, la pista, apareixia un fragment de Paradís en blanc i negre, també obra de Borràs, on hi havia citada Notes finals, una altra obra de l'autor i, a més, hi apareixia un persontge que es deia Vicent B. Crec que era bastant fàcil, amb les pistes, però alguns em demanaren ajuda als comentaris. Més aviat per no llegir bé l'enunciat. Ai! I després em queixe dels meus alumnes.

Una recomanació i una justificació. Us recomane la lectura de L'últim tren, una novel·la sòlida, on els divesos fils dispersos que ens passegen del segle XIX al segle XX acaben lligant (ben lligats). I una justificació: per què la vaig triar? Perquè m'agrada, perquè Vicent comparteix amb mi una dèria literària inexplicable (almenys en el meu cas) pels trens, i perquè tenia per damunt de la taula els exemplars de L'últim tren i de Paradís en blanc i negre quan havia de fer l'apunt. I també per agranar una mica cap a casa, què collons!

4 comentaris:

Trini González Francisco ha dit...

No el vaig saber endevinar..., catxins...

Jesús M. Tibau ha dit...

gràcies per la teva col.laboració

Assumpta ha dit...

Aquest el vaig encertar ben bé gràcies a la pista... recordo que ja abandonava i tu vas venir al meu blog i em vas posar quelcom semblant com "mira't bé la pista, que és bona" :-)) i jo vaig tornar i el vaig trobar :-))

Trini González Francisco ha dit...

Ahhhhcoi... això no s'hi vaaaal..., això és tràfic d'influències...!

XDD