dissabte, 1 de gener del 2011

ANY NOU, PREJUDICIS ANTICS

L'altre dia vaig tindre una conversa amb el meu fill (4 anys) i el meu nebot (5 anys) al voltant dels Nadals. Sembla que farts de tant de regal (Noël, Reis, i en el cas del meu nebot coincidint amb el seu aniversari), tanta reunió familiar i tants àpats pantagruèlics, se'ls havia despertat la vena solidària. Volien dedicar una part de les estrenes a comprar regals "per als xiquets pobres". La cosa havia començat perquè comentaven que en una cadena de supermercats recollien joguets usats per regalar-los als més necessitats, però ells (sols) havien decidit que "els pobrets també tenen dret a joguets nous", i volien comprar-los-en. Fins ací tot correcte.
Què comprem? Primera proposta:
- Com que pobrets n'hi ha de tota mena, comprarem joguets de xiquet i de xiqueta.
Entre en acció. Els intente fer veure que no hi ha joguets de xiquet i de xiqueta. Que ells mateixos tenen nines i cuinetes, amb les quals ho passen d'allò més bé. Em deixen de banda i tornen a conversar entre ells, fins que arriben a la conclusió que compraran coses que agraden tant a xiquets com a xiquetes.
- Balons, comprarem balons, que els agraden a tots -diu un.
-Sí, sí, balons blaus per als xiquets i balons de color rosa per a les xiquetes -afig l'altre.
Em sembla que queda molta feina per fer. Mica en mica.