diumenge, 15 de novembre del 2009

ELS PREMIS LITERARIS SEGONS JAVIER CERCAS


Avui diumenge, i seguint una certa regularitat amb les setmanes precedents, havia de parlar de literatura. Però per les especials circumstàncies (acte de lliurament dels ciutat d'Alzira) ja ho vaig fer ahir. Així doncs, hi insistiré. Avui m'he desdejunat amb un article de Javier Cercas a EPS senzillament magistral. No vull dir que estiga totalment d'acord amb el que diu, sinó que em sembla que l'autor explica molt bé (i de manera molt divertida, que també és important) el que pensa dels premis literaris. L'anecdota d'Unamuno és genial. Ja la sabia, com també sabreu que el senyor Unamuno no és sant de la meua devoció. Però el tuacte no té desperdici. Per cert, que hauria estat un goig poder veure la trobada entre Alfonso XIII i "don Miguel". És difícil trobar junts dos personatges tan inútils i sobrevalorats com aquests dos passerells. Però en fi, que us deixe l'enllaç perquè pogueu gaudir amb l'article de Cercas.

3 comentaris:

kweilan ha dit...

Jo també he llegit l'article del Cercàs i l'he trobat boníssim. L'anècdota de l'Unamuno i el to de l'article en general.

Unknown ha dit...

Molt bo i real com la mateixa vida...literària!

Anònim ha dit...

No em sap greu discrepar de vosaltres. L'article de Cercas em sembla una collonada i parla de persones amb un tarannà com el d'ell: el sistema és deliciós i els que no estan d'acord uns resentits.
(Unamuno era un idiota malfactor i com diria ell en castellà "a todo puerco le llega su San Martin" i a ell li arribà d'eixos trossos de carn batajada que era Millán Astray. Espere que també li arribe al Cercas)
Que us aprofite.