dimecres, 10 de setembre del 2008

COMPLIDORS



Anit a les 00.05, com que ja no em podia aguantar ni un minut més, vaig començar a escriure el primer post referit a la publicació de Plagis. Ho deia al principi, que Bromera havia fixat el 10 de setembre per començar la promoció. Ja sabia que eren complidors, però ho han demostrat una vegada més. Puntualment, en la data prevista, han començat a parlar del llibre en els seus propis mitjans. Així, a la pàgina de l'editorial, podeu trobar la notícia del llançament i la portada del llibre, inclosa també a les novetats de setembre. Al bloc Bromera de lletres també se'n fan ressó, en un post que porta per títol Un plagi inimitable. Fins i tot Joan Carles Girbés ha inclòs un comentari al seu Tirant al cap, la qual cosa és d'agrair doblement, perquè és una deferència personal, i no empresarial.

Fora de l'àmbit de Bromera, alguns mitjans ja han fet referència a l'obra. Vilaweb la incloïa com una de les novetats que apareixerien al mes de setembre en una notícia que intitulaven La tardor literària. I el diari Informaciones, d'Alcant, batia tots els rècords anunciant-ne la publicació el 28 de setembre a la pàgina 13 del seu suplement Arte i Letras.

Fa uns anys, en un sopar literari al qual assistia, l'editor Francesc Ferrer va dir que, malauradament, els autors ens oblidàvem sovint de l'editorial que feia possible que el nostre llibre arribara al públic. La frase se'm va quedar gravada, i des d'aleshores he observat com és cert, que la majoria tenim paraules de reconeixement per a l'organisme que ha convocat el premi, per al jurat, per a la família, per a... I poques vegades per a l'editorial. Em vaig jurar que a mi no em passaria. És per això que amb aquest post vull agrair a Bromera l'esforç i la professionalitat que han posat en la tasca. Però al cap i a la fi, Bromera és un ens intangible, i els que realment fan possible tot això són persones. Per tant, a més de l'agraïment corporatiu, vull agrair personalment el tracte que m'han donat les persones que, des del novembre quan es va fer públic el veredicte del premi, fins el setembre del 2008 que el volum ha eixit al carrer, han estat en contacte amb mi. Gràcies doncs a Desirée, del departament d'edició, a Carol i a Maria, de premsa, i a Joan Carles, director editorial. I també al capo di capi, Josep Gregori, que en un mail amabilíssim m'ha felicitat per l'obra (i es nota que l'ha llegida de veritat!) i m'ha desitjat molta sort.

Ara només espere complir amb dignitat la part que em pertoca, començant per les presentacions. Ja en parlarem, però divendres 26 de setembre serem a Alginet, on m'acompanyaran Vicent Borràs com a presentador i Joan Carles Girbés com a editor; i dijous 9 d'octubre la presentarem a Terrassa, amb la col·laboració del periodista i escriptor però sobretot amic Xavier Vidal.

3 comentaris:

JC Girbés ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Tirant al cap ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Tirant al cap ha dit...

Urbà, moltes gràcies per la referència, en nom de Bromera i en el propi. Els agraïts de veritat, però, seran els lectors que s'hi vulguen endinsar en les pàgines de "Plagis", estic convençut!
De moment, els que conec que l'han llegit en galerades (els jurats, els correctors, el departament de premsa, algun que altre assessor de la casa, Gregori mateix) l'han lloada ben sincerament. Quines ganes de saber l'opinió de més lectors, ara que ja és a les llibreries, eh?