dijous, 3 de juny del 2010

QUI ÉS LA SENYORA AZUL?

La cançó és de Cánovas, Rodrigo, Adolfo y Guzmán, i m'agrada molt. És del 74, i per tant és impossible que haja estat feta ad hoc, però cada vegada que l'escolte em ve al cap un personatge actual. Per què deu ser? Potser perquè hi ha hagut moltes senyores blaves al llarg de la història, però... és que ni feta d'encàrrec!



Señora azul, que sin contemplación,
desde la cima de tu dignidad
vas a imponer tu terca voluntad
y con tu opinión medir nuestro criterio.

Señora azul, que ciega la razón,
dejas sentir tu olímpico desdén,
es sugestión tu alarde de saber,
tu realidad es sólo confusión.

Tú no puedes apreciar con propiedad
el color de la cuestión,
porque desde la barrera sueles ver
toros que no son y parecen ser.

Señora azul, de vicio criticón,
sin dar la talla de profesional.
Señora azul, qué lastima nos das,
la mediocridad está en tu corazón.

4 comentaris:

Xavier Aliaga ha dit...

Gràcies Urbà, feia molt de temps que no escoltava esta cançó. Fa que pensar la seua vigència.

Jesús Párraga ha dit...

Ummmm... La Rita no serà, perquè sempre va de roig... Jo crec que la cançó feia referència a la camisa blava de Falange.

La cançó és molt bonica (a mi m'agradava més una d'un pintor que estava fent un retrat i no l'acabava mai) però no li trobe massa "vigència".

Corpi ha dit...

Doncs jo crec que és la Rita, perquè la reina d'Anglaterra o la Tatxer no crec que siguen.

Jesús Párraga ha dit...

Doncs... A mi, tot fent una anàlisi semiòtico-textual de la cançò... Mira, que em ve al cap la Bibiana Aido. Hala, ja ho he dit.